نقش اثرگذار دانشگاه علمی کاربردی برای تربیت نیروی متخصص
استاندار اردبیل با اشاره به رسالت دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر تربیت نیروی متخصص، گفت: باید از ظرفیت این دانشگاه برای مهارتافزایی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز استان اردبیل در حوزههای گردشگری، گلخانهداری و صنعت استفاده شود.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیتهای بالای گردشگری و انتخاب اردبیل بهعنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، وجود نیروی متخصص در بخش گردشگری ضروری است.
وی افزود: استانداردسازی خدمات گردشگری نیازمند علم و آموزش است و در این خصوص دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ماهیت خود میتواند تأثیرگذار باشد.
تربیت نیروی متخصص منجر به ثروتآفرینی برای استان اردبیل میشود
استاندار اردبیل ادامه داد: ورود دانشگاه علمی کاربردی به همکاری با هتلهای استان اردبیل و تربیت نیروی متخصص برای این مجموعهها مورد نیاز بوده و هماهنگی با چند هتل برای عملیاتی کردن این آموزشها ضروری است.
عاملی با اشاره به نیاز بخش کشاورزی استان اردبیل برای کشت علمی، گفت: علمی کردن کشاورزی با تربیت نیروهای متخصص در این زمینه، کمک بزرگی به تولید علمی و ثروتآفرینی در بخش کشاورزی استان اردبیل است.
نیاز گلخانهها و واحدهای صنعتی به تربیت نیروی متخصص در دانشگاه علمی کاربردی
وی با اشاره به احداث گلخانه در استان اردبیل و بهرهبرداری از ۱۵۰ هکتار گلخانه در شمال استان و در حال تکمیل بودن ۲۵۰ هکتار گلخانه، تصریح کرد: با توجه به اینکه گلخانهداری به اشتغال پایدار منجر میشود، گلخانهداری مدرن نیاز به تربیت نیروی متخصص دارد که این موضوع نیز از جمله اقداماتی است که میتواند در دانشگاه علمی کاربردی عملیاتی شود.
استاندار اردبیل گفت: بر اساس اعلام برخی واحدهای صنعتی، این واحدها به نیروی متخصص و دارای مهارت نیاز دارند که نیازسنجی و تجزیه و تحلیل شغلهای مورد نیاز برای ارائه آموزشها از سوی دانشگاه علمی کاربردی ضروری است.
عاملی با اشاره به اهمیت ایجاد خانههای خلاق برای تولید ثروت در کشور، افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، انتخاب استان اردبیل بهعنوان پایلوت خانه خلاق پیشنهاد میشود.
همکاری دانشگاه علمی کاربردی با بازار برای تدوین رشتههای مورد نیاز و عملیاتی
حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این نشست با اشاره به تفاوت دانشگاه علمی کاربردی به لحاظ توجه به مبانی نظری در مقایسه با سایر دانشگاهها، از همکاری با خبرگان بازار برای تدوین رشتههای مورد نیاز و عملیاتی خبر داد.
بلندی بیان کرد: آمایشهای شغلی در سراسر کشور انجام گرفته و بر اساس این آمایشها، ۱۲۵ برنامه درسی جدید مورد نیاز احصا شده که ایجاد میشود.
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید